Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013

Τα φρούτα του φθινοπώρου που θωρακίζουν τον οργανισμό.

Φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου που θωρακίζουν τον οργανισμό.
Αναφέρω τις κυριότερες χρήσιμες ουσίες που περιέχουν και σε τι βοηθούν ή προστατεύουν.

  • Αχλάδια
Βιταμίνες Α, Β1, Β2, C, E, νιασίνη (Β3), φυλλικό οξύ (Β9), χαλκό, φωσφόρο, κάλιο και σε μικρότερες ποσότητες ασβέστιο, χλώριο, σίδηρο, μαγνήσιο, νάτριο και θείο, αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικά συστατικά.

Αρτηριακή πίεση. Πρόληψη καρκίνου. Χοληστερόλη. Δυσκοιλιότητα. Τόνωση  ανοσοποιητικού. Οστεοπόρωση.  Δύσπνοια. Πονόλαιμος.

  • Μήλα  
Φλαβονοειδή – αντιοξειδωτικά, βιταμίνες (C) και μέταλλα.

 Χοληστερόλη, αρτηριακή πίεση, καρδιαγγειακές παθήσεις, κυτταρικές βλάβες (οξειδωτικό στρες) που εξασθενίζουν τη μνήμη.  Καθυστερούν τα νοσήματα φθοράς και παρέχουν αντιγηραντική, αγχολυτική, ηρεμιστική και αντιπυρετική προστασία. Βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντερικού σωλήνα και συμβάλλουν σημαντικά στην πρόληψη του καρκίνου παχέος εντέρου.

  • Ακτινίδια
Βιταμίνες C, Α, Ε, Β, Ω3 και Ω6 λιπαρά, κάλιο, χαλκό  και άλλα μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Υγεία δέρματος (αντιγήρανση), εντέρου, δοντιών και οστών. Καλή λειτουργία εγκεφάλου. Διουρητική δράση. Χοληστερόλη, αρτηριακή πίεση, πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, ασθένειες αναπνευστικού, διαβήτη και ασθενειών όρασης. Αντικαρκινική δράση. Βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντερικού σωλήνα.  Καταπολεμούν σημαντικά τη στυτική δυσλειτουργία.

  • Ρόδια
Βιταμίνες C, Α, Ε, Β, αντιοξειδωτικά, σίδηρο, κάλιο κ.ά.

Αντιγηραντικά, αντιαλλεργικά, αντικαρκινικά. Προστασία ήπατος, νεφρών, προστάτη. Πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων. Τόνωση ανοσοποιητικού. Βοηθούν στην απώλεια βάρους, ρυθμίζουν τον μεταβολισμό.

  • Σταφύλια
Βιταμίνες Α, Β, C, Ρ (φλαβονοειδή), μαγνήσιο, κάλιο και άλλα μέταλλα, αντιοξειδωτικά. Στη φλούδα ρεσβερατρόλη. Περιέχουν πολλές θερμίδες.

Τόνωση ανοσοποιητικού. Πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων και υπερτροφία του προστάτη. Αντικαρκινική, αντιγηραντική, αντιελκωτική και αντιαλλεργική δράση. Αύξηση οιστρογόνων. Βελτιώνουν τη σεξουαλική λειτουργία  και τις πνευματικές λειτουργίες. Ιδανικά για συντήρηση μετά από δίαιτα (μέχρι 10 ρόγες την ημέρα).

  • Λαχανάκια Βρυξελλών
Βιταμίνες Α, Β9, C, E, Κ,  ιχνοστοιχεία (π.χ. Mn), φλαβονοειδή – αντιοξειδωτικά, χολικά άλατα – πηκτίνη και σίδηρο.

 Χοληστερόλη. Πρόληψη καρκίνου. Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Μπορούν να αποτρέψουν ενδεχόμενες καρδιακές προσβολές, ισχαιμική καρδιοπάθεια και αρτηριοσκλήρυνση. Προστατεύουν το βλεννογόνο του στομάχου από την ανάπτυξη του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού. Πρόληψη της δυσκοιλιότητας

  • Καρότα
Βήτα καροτίνη (προβιταμίνη Α), αντιοξειδωτικά.

Βοηθούν στην απώλεια βάρους. Δυσκοιλιότητα.  Όραση. Προλαβαίνουν τον καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Βοηθούν το ανοσοποιητικό. Προστατεύουν από καρκίνο και ειδικά του πνεύμονα σε καπνιστές και του μαστού μετά την εμμηνόπαυση.

  • Παστινάκια (μεγάλα άσπρα  καρώτα)
Κάλιο, μαγγάνιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες, φολικό οξύ, βιταμίνη C, Ε, Κ, Β6.

Χοληστερόλη. Βοηθούν στην απώλεια βάρους. Αρτηριακή πίεση. Καρδιακά νοσήματα. Πρόληψη καρκίνου.

  • Κουνουπίδι
Βιταμίνες Β1, Β2, Β3, Β6, Β9, C, φωσφόρο, κάλιο, σίδηρο και άλλα μέταλλα.

Ιδανικό για απώλεια βάρους. Μειώνει χοληστερόλη. Πρόληψη ασθενειών καρδιάς, καρκίνου και εγκεφαλικών. Βοηθά το ανοσοποιητικό και στην αποτοξίνωση.

  • Παντζάρια
Βιταμίνες C, Β1 και Β2, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, νάτριο και άλλα μέταλλα, αντιοξειδωτικά.

Αποτρέπουν την οστεοπόρωση (ΟΧΙ τα πράσινα). Βοηθούν το ανοσοποιητικό, σε προβλήματα δυσκοιλιότητας και στις αιμορροΐδες. Ενισχύουν την αντοχή για περισσότερη γυμναστική, αθλητισμό και σπορ. Χοληστερόλη. Αρτηριακή πίεση.  Πρόληψη καρδιαγγειακών και ηπατικών παθήσεων. Αντικαρκινικό. Δρουν εναντίον του ίκτερου.

  • Γλυκοπατάτες
            Βιταμίνες Α, C, Β6, D,  και Β2, σίδηρο, κάλιο και άλλα μέταλλα, σάκχαρα, καροτενοειδή,                     αντιοξειδωτικά.

           Αντιγηραντικά, αντικαρκινικά, αγχολυτικά.  Βοηθούν  στην οικοδόμηση υγιών οστών, στην καρδιά, στα νεύρα, στο δέρμα, στα δόντια και υποστηρίζουν το θυρεοειδή αδένα. Ενισχύουν την όραση. Τονώνουν το ανοσοποιητικό. Ισορροπούν τον μεταβολισμό. Πρόληψη καρδιαγγειακών και νεφρικών παθήσεων.  Βοηθούν στην ρύθμιση των καρδιακών παλμών και των νευρικών σημάτων.


2 σχόλια:

  1. Πολύ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ και επιστημονικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε, Γιάννη, για τις ωραίες πληροφορίες. Να ξέρουμε τι τρώμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή